تقدم الرئيس المصري عبد الفتاح السيسى بالعزاء لأسر ضحايا الجيش المصري الذي قضوا بالهجوم الذى راح ضحيته 22 من جنود قوات حرس الحدود.

وقال السيسي لأسر الضحايا أثناء تشيع جثامينهم : “الآن نحن فى حرب على مصر كلها واللى مات دول أولادنا كلنا مش ابنكم بس وهو راح فدى لكل المصريين ومش هنسيب المجرمين اللى بـ يهاجمونا وخلى بالكم أن مصر بتستهدف من كل حتة”.

وأضاف الرئيس المصري:”هقولكم على حاجة تبرد ناركم مصر كلها حزينة على اللى مات وربنا نجانا بشهدائنا ابنك وابنه وبعزيكم وبعزى كل مصر، وأقول اللى استشهد ده ابن لكل المصريين ودمه فى رقبيتا كلنا ومش هننسى والجيش مش هينسى ولا الشرطة وعايزين نشوف بلدنا فى خير وسلام والعدو مش عايز كده ودى أكبر أزمة بتمر بيها مصر والمنطقة كلها ويعز على دموع أى حد فيكم، ويا ريتنى كنت أنا اللى استشهد والله يا ريتنى كنت أنا”.

ورد أهالى ضحايا الجيش المصري على الرئيس قائلين: “كلنا فداك يا ريس وفداء بلدنا والشهيد هيرتاح فى قبره بعد ما ناخد حقه”.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫13 تعليق

  1. حعيط ،،، عبيط واهبل اكيد ما فيهاش كلام . حتجيب دُرٓفها ان شا الله ، وتخربها وتقعد على تلّها. الله يفرجها عليكم

  2. بلاش النحنحة يا سيادة الريس مش طالبه رومانسيات والنبى
    اعرفلنا مين القاتل واقتص لجنودك الغلابة
    وكمان وحياة طنط انتصار بلاش بقى اسطوانة ان الاخوان اللى عملوها لانها بقت مشروخة وكمان احنا مش داقين عصافير
    حسبى الله ونعم الوكيل

  3. السيسي يحضر لإقحام الجيش المصري في الأزمة الليبية وضرب الفصائل المعادية لحفتر الهارب الآن إلى مصر .

  4. ألم تكن من الموافقين على ال cc عندما سانده ملـــيك السوء!

    إسرائيل تقتل جنود سيناء و الحدود .. انتقاما منهم حتى لا يتم تمرير المعونات لغزة ..

  5. يارب وبشار وحسن والملكي وخامئني وسيكون الملايين من عبادك شاكرين لك محتسبين

  6. لم أؤيد السيسي أبداً وكل تعليقاتي كانت من باب السخرية تجاه مؤيديه بأن الرجل تم تعيينه من قبلنا وإنني أؤيده ، وهدفي من ذلك توضيح عدم صدق وطنية السيسي .

  7. asma هذا العاهة قبحه الله دائماً كسوسة السوء تنخر بأي اسم ينبح ، جميل تتبع تعليقات السعوديين من ال رفض ة ومن على شاكلتهم المتنك رة بهذه اللهجة الج زا ئر بالفعل هذا التشبيه كالسوسة السوء تنخر كجلدتها تغير ايميلات واسماء جديدة سواء مذكر او مؤنث وتبح باللهجة جزائرية مدربيين عليها كونهم مشرديين في اوربا وامريكا وهم هناك بكثرة وتعلميين لهجتهم المشربكة او شامية بالعموم لانها سهلة . يلا انبح وانبحوا خلفنا كالعادة ولاتنسوا تغير اليميلات واسماء جديدة ذكر / أنثى ولهجة افريقية او شامية لتبعدوا عن نفسكم الشبهة وهم معروفيين يامشردين امريكا واروبا . ( رحلة موفقة من التبيح مع تحياتنا بالتطنيش ) .

  8. Bint el haramyn…plz iza 3indek mochkil ma3a jazairi fa yarit mat3amemi li ano iza chatametek famarah tlumi ila halek!

  9. ”هقولكم على حاجة تبرد ناركم مصر كلها حزينة على اللى مات… ويا ريتنى كنت أنا اللى استشهد والله يا ريتنى كنت أنا”…..
    الله كريم إن شاء الله تكون أنت على القليلة هدول مساكين مجندين ما الهم ذنب .. أي شو هالكلام المعبر والمهم .كان ناقص بس يسحلهم دمعتين من عينيه حتى يكتمل المشهد …لو دخل تمثيل كان رح يكونله مستقبل باهر !
    يعني يا نحنوح اللي بيبرد نارهم انك تزعل عليهم ريتك تزعل على عمرك بدري …روح جيب اللي قتلهم بدل نحنحنتك وتمثيلك العاطفي السخيف …هالجريمة وراها إنا …إشمعنى كل ما صارت أزمة وانقلبت الدنيا على السيسي وأسهمه نزلت بينقتل جنود …وكمان ما بينعرف مين قتلهم ما منسمع غير إرهابيين ….لكن انت شو عم تساوي صارلك أكتر من سنة وانت عم تغنيلهم عن الإرهاب ومقاومة الإرهاب .؟..

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *