انفعل الرئيس المصري عبد الفتاح السيسي على المواطنين الذين يشكون من رفع سعر تذكرة المترو قائلا: “لو “انت غلبان مش قادر وأنا كمان غلبان مش قادر”.

وقال السيسي خلال فاعلية افتتاح المشروعات التنموية بالصعيد، “على المواطن فهم ما تبذله الدولة من مجهود، وما تنفقه من ملايين على تلك المشروعات التنموية من أجل خدمة المواطن” ، مضيفًا: “الدولة متقدرش تدفع كل ده لوحدها، و الناس مش عارفه بنغلي سعر التذكرة ليه، لو المواطن غلبان ومش قادر، انا كمان غلبان مش قادر” .

وأضاف : ” مينفعش اقول انا هعمل وهعمل، منين بقى مفيش خدمات في العالم بالتكلفة اللي احنا بنعملها، نعمل الخدمة ،ولا ندفع تمنها ،ولا منعملهاش ونسيبها وتنهار مرافق الدولة”.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫9 تعليقات

  1. هذا هو منطق الجهلاء !!!!! حيوان لعد فلوس الدوله وين من الضرائب اللي تجنوها من دم الغلابه …. الله آيعين شعبك عليك يا غبي يا طماع.

    1. لا يجدر هذا الكلام في حق الرئيس هو في قمة هرم السلطة المفروض له احترامه وتقديره ونحاوره بكل أدب حتى يقتنع أو نقنعه بالحوار الاديء من غير مزايدات وتجاوزات. هداكم الله فكل يغني على ليلاه.

  2. بعد كلام السيسى انه هو كمان غلبان مش قادر” , كندا تفتح باب الهجرة للمصريين

  3. كلامك يا سيسي كان غير قبل الرئاسة .. اين هي وعودك واين هو كلامك قبل أن تصبح رئيس ؟؟؟

  4. من كام سنة لما دار الهوى بنا فاكر احنا قولنا ايه
    مش دي راحة قلبي ولا دا امل حبي اللى اتفقنا عليه

  5. السيسي يُحب بلده ؟ نعم طبعاً
    هل قادر على ادارتِها ؟ لا طبعاً
    السيسي مُتخلف سياسياً ومُتخلف اقتصادياً , لكن تم نفخه واعطائه اكبر من حجمه واقنعوه انهُ شبه مُنزل ولا يوجد مثيل لهُ , الشعب المصري والسياسيين والاعلام تهيئ لهُم انهُ الهرم الرابع وهو المُخلص لمشاكلهُم ولكنمن الواضح انهُ خَلَصَ على شعبه ولو نظرنا لشخصية السيسي بعين الحقيقه شخصيته هذهِ لا يقدر ان يُدير مدرسه , باختصار شخص ابله ومن يرى غير ذلك فعليه ومنهُ العوض

  6. انا غلباااااااان ههههههههه يخرب عقله فكرني في عادل امام شاهد ما شفشي حاجة ??????

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *